S smuči v skalo

Nenaden in prezgoden prihod poletja je povzročil, da so smuči že v začetku aprila romale v kot. Lepo vreme in visoke temperature so vabile v skalo. Tako smo že skoraj tradicionalno odprli skalno sezono v prijetni, sončni in dobro opremljeni steni Breitwand nad vasico Dobrovje ob Miljskem oziroma Milštatskem jezeru na avstrijskem Koroškem. Poleg plezališča stena premore tudi nekaj dobrih 100 metrov dolgih večraztežajk. Za začetek sva s Saro izbrala sedem krajših raztežajev dolgo smer Seinerzeit (5b). Smer v prvovrstnem gnajsu ponuja zelo raznoliko plezanje. V smeri naletimo na poči, plošče in tudi na pravcati kamin, ki zahteva nekaj iznajdljivosti. Z Janžem sva preplezala še smer Speedy (6b) pri kateri se je potrebno nekoliko potruditi v prvem in zadnjem raztežaju. Več informacij o steni najdete na spletu. V stilu zimske sezone se je tudi skalnata nadaljevala pri sosedih Avstrijcih. Obiskali smo še eno poznano plezalno področje, ki ga krasi kompaktni gnajs- Maltatal. Že na začetku doline, še pred najvišjim koroškim slapom Fallbach (220m) se čez steno Rodernwand pne 12 raztežajna smer Hubertus Alptraum (VI+), ki sva jo preplezala z Lukom. Smer ima navrtana sidrišča, sicer pa so svedrovci posejani bolj na redko in je obvezna uporaba pomičnih varoval. Predvsem so dobrodošli malo večji “prijatelji”. Zelo lepa, pa tudi kar zahtevna plezarija v malo drugačni skali ne daleč od doma (Jesenice-Maltatal skozi predor manj kot 100 km). Sestop poteka s sedmimi spusti preko stene nazaj do vznožja.

Ta vikend so prišli na vrsto še domači logi. S Saro sva uživala zadnji dan tega mini poletja v aprilu v Beli Peči nad Tržičem. Plezala sva Fazanovo smer (6a). Očitno pa na današnjo vremensko situacijo zime še ni konec. Po odprtju visokogorskih cest (Glockner, Maltatal…) se bo zagotovo dalo izpeljati še kak lep turni smuk, morda v kombinaciji s popoldanskim poplezavanjem v omenjenih stenah…

VELIKONOČNA PAKLENICA 2024

Pa je bila res velikonočna. Sicer brez pirhov, pa vendar polna presenečenj, preizkušenj, veselja in razodetij.

Zame in za Urbana se je začela že v sredo popoldan. Polna idej in elana sva se podala na dežno cesto, prepričana, da naju zjutraj čaka veličastna stena Tulovih Gred. Od tega seveda ni bilo nič. Dež je imel glavno besedo še v četrtkovem jutru, veter pa je odpihnil še tiso malo upanja, kar ga je ostalo, za frikanje v Paklenici.

V četrtek zvečer smo se začeli zbirati člani AO. Do sobote se nas je nabralo več kot 20. Hišo smo si delili naslednji člani: Čaro, Keni, Miha, Jao, Maša, Matevž, Urban, Katja, Mare, Monika,  Jaka, Nika, Doroteja, Grega, Mark, Katarina, Teja, Alain, Matic, Neli, Pika, Oskar, Tina, Pija in Filip. Upam, da sem vključila vse.

Vreme nam je bil skozi cel vikend precej naklonjen. Dežja ni bilo, sonca je bilo dovolj, le veter je pihal. Pa tudi veter ni bil taka težava, le smer si moral izbrati v zavetrju. Plezali smo vsak dan. Večina se je v kanjon podala že zjutraj, bolj zagnani že ob sedmih, glavnina pa malo kasneje. Nabrali smo kar nekaj smeri, listo najdete na koncu poročila.

Opazila sem, da poročila iz Paklenice pišemo tečajniki. Smatram, da noben od starih mačkov ne pričakuje deteljnih opisov smeri. Seveda vam lahko pišemo bolj o občutkih, ker o plezariji (še) nimamo kaj dosti pojma. Smo še »frišno zeleni«, pakla pa je naš prvi uvid v kaj smo se podali. In tako, vam jaz lahko povem le to, da me je Urban že prvi dan peljal v Armadillona, kjer sem trpela križev pot, glede na trpljenje, sem se morda odkrižala tudi kakšnega greha in spoznala Velikonočna razodetja. Malo za hec… Zagotovo sem pa nekaj spoznala ta dan. To, da jamramo povsem brez veze in prezgodaj, da se s trmo daleč pride in da plezanje daljših smeri ni hec.

Sicer pa super izkušnja, s super ljudmi, na super kraju. Kaj več si težko želiš, zato hvala vsem, še posebej pa tistim, ki ste svoj čas  namenili tudi nam, tečajnikom.

Katja Žener

Smeri:

Če je od Draga je od Draga (Katarina,Mark in Doroteja)

Kamasutra (Katarina, Katja in Urban)

Spit Bull (Katarina, Katja in Urban)

Funkcija (Peter, Luka)

Diagonalka (Peter, Miha)

Bora (Peter,  Keni)

Aigor (5b+) (urban, katja, maša)

Armadillion (6a) (Urban, Katja, mMša)

Centralni kamin – varianta na severno rebro (5a?)  (Neli, Maša)

Catch the rainbow (5a) (Matevž, Maša)

Dr. frankenstein (5b+) (Teja, Grega, Maša)

Šaleški – vstopna varianta (5b) (Matevž, Maša)

Juha (Doroteja, Mark)

Nidija (Doroteja, Mark)

Izgubljena djeca (Doroteja, Mark)

Karamara sweet temptation (Doroteja, Mark , Neli)

Oliver Dragojević, 3 (Mare, Monika)

Oprosti mi pape, 4a (Mare, Monika)

Kanjonski, 4a  (Mare, Monika, Alain Vilman)

Tinin smer, 4b+ (Mare, Monika, Neva Pančur)

Rebeka + Brid za veliki čekič, 6b  (Matevžem, Matic)

Nosorog do sedla 4a (Matevž, Pika, Matic)

Armadillon 6a (Teja, Matic)

Albatros 6b (Matevž in Jaka, Matic)

Tinina 5a (Neli, Pika, Matic)

Capitan Pelinkovac, 6b+, 260m (Keni Bohinec, Urban Bolta, Miha Švegelj)

Diagonalka, 6a+, 200m (Peter Sodja, Miha Švegelj)

Senza Pieta, 6b+, 200m (Luka Korbar, Miha Švegelj)

Karabore, 5c, 120m (Teja Koren, Pija Hrovat, Miha Švegelj)

Juha 6a (Tina, Pija)

Paparazzi 6b+ (Tina, Keni)

Danaja 5b (Tina, Pija)

Watersong, 6a+ (Matevž Jeršin, Neli)

Tinin smjer (4b+)  (Nika, Jaka)

Severno rebro (4b+) 170m (Nika, Grega, Jaka)

Nosorog (4b+) Nika, Grega, Jaka)

Prijatelju moj (3+) (Nika, Jaka)

Cile (4b) (Nika, Jaka)

Pored žute mrlje (3+) (Nika, Jaka)

Kombinacija watersong + severno rebro: 5c (Katarina Pirih, Teja Koren, Matevž)

Zimski tabor na Grohotu

Prejšnji vikend sem se udeležila zimskega tabora KA pod Raduho, kjer nas je dvajset udeležencev in sedem inštruktorjev ovila nepozabna izkušnja.

Vse se je začelo v četrtek, ko smo se v popoldanskih urah podali do koče na Grohotu. Ker pa seveda ni pravih dogodivščin brez popestritve, nas je že na parkirišču pričakal dež, ki je poskrbel da smo premočeni, blatni ali vsaj z napito opremo prispeli do koče. A že ob vstopu sta nam topel sprejem, odlična večerja ter poln hladilnik hitro preusmerila pozornost, in že smo nadobudno spremljali predavanje Andreja Ježa in njegove alpske trilogije ter odprave v Peru.

Polni zagona smo petek preživeli v obliki skupinske ture, kjer smo ponovili ustavljanje s cepinom ter po parih potrenirali gibanje zimske naveze vse od vznožja snežišča Male Raduhe do Durc. Večer pa nam je popestril Janez Toni, s predavanjem o zimskih nevarnostih v gorah.

Čez vikend nas je čakal osrednji del tabora – plezanje smeri v Lanežu. Na edinstven način smo se mlajši tečajniki in pripravniki razdelili v naveze, ter se praviloma samostojno podali v bolj ali manj zahtevne smeri. Vsako navezo pa so spremljali inštruktorji, ki so nam dopolnjevali znanja, predajali predloge ter delili svoje dragocene izkušnje. Tako smo se skupaj podali čez razne skalne skoke, premišljeno nameščali varovala ter nadgrajevali svoja predznanja. V preostanku dneva smo ponovili še spust po snežni gobi, opravili lavinsko delavnico in si večer popestrili z bivakiranjem na prostem.

Sama sem se tako v soboto, skupaj z Janom (AO Železničar), podala v Mišino grapo (III+, 30°-40°, 125m, desna varianta), ki so jo, zaradi popoldanskih ur spremljale že zelo južne razmere. Le-tem pa ni manjkal tudi kratek skalni skok, babje pšeno na vrhu smeri ter povratek v mraku.

V nedeljo nas je bilo večino udeležencev (kljub 15-20cm svežega snega in bivakiranju v snežnih luknjah) tako zagretih, da smo opravili še dodaten vzpon. Tokrat sva v navezi s Špelo (AO Rašica) izkoristili gazo preostalih udeležencev in zakorakali porti Butalski grapi (III, 30°-55°, 145m). Dokaj nezahtevno smer je tokrat popestril svež sneg in led, ki je na določenih delih dobro zalil skalo in popestril izdelavo sidrišč. Je pa tokrat treba tudi priznati, da štirje dnevi v mokrih čevljih niso tako mali zalogaj, sploh za tiste katerim mraz pride hitreje pod kožo. A vendar trmi in močni želji kdaj res ni para.

Vtis: Na tabor sem prišla brez pričakovanj, odšla pa z izjemno širino znanj, dodatne zagnanosti ter nasvetov, ki bodo zagotovo del vseh mojih nadaljnjih vzponov. Super družba, veliko novih izkušenj, ter pohvale vredni inštruktorji, ki so poskrbeli za pester program in super izvedbo. Res toplo priporočam.

Sončna Glinščica za žegen večraztežajnih smeri

Kljub slabim obetom, ki so jih obljubljali vremenarji tekom tedna, smo se v nedeljo odpravili v Glinščico. Ekipa 10 zagretih plezalcev se je zbrala v RADOVLJICI pred Sparom. Za vse, ki še ne veste: v Lescah je to nemogoče ker je pred parkiriščem rampa (preverjena informacija iz strani večih udeležencev). Glavna agenda dneva: spoznati tečajnike z večraztežajnim plezanjem.

Kljub težki ljubljanski megli nas je v dolini Glinščice pričakala topla spomladanska kulisa in sonce. Že prej smo se ob obvezni postojanki za kavo dogovorili za potek dneva tako da smo iz parkirišča hitro krenili na pot – ki je vključevala tudi raziskovanje levega bregu. Ustavili smo se pri sektorju D – Formai, ali bolj po domače “tiste platke, ki so za vežbanje”.

No in smo vadili. Razdelili smo se v tri skupine tako da smo bili tečajniki ves čas pod nadzorom. Tekom dneva smo videli vse tisto kar smo si prej na umetni steni predstavljali in vadili: različna sidrišča in njihove lokacije, plezanje v trojni navezi, oprema, ki je potrebna za plezanje, gibanje naveze, … Za piko na i pa smo na koncu probali še spust po vrvi.

Mislim, da lahko za vse rečem, da smo v tem dnevu neizmerno uživali. Vreme je bilo tako, da smo vsi po tihem (in naglas) razmišljali o tem, da bi se odpeljali proti Dalmaciji za kakšen teden ali dva. Znanje, ki smo ga pridobili je bilo obsežno in do nadaljnega se ga bomo oklepali kakor pijanec plota.

Zimska tehnika alpinistične šole

Zaključek tedna je končno prinesel težko pirčakovan vikend, ki je bil namenjen zimski tehniki. Snežne razmere žal niso ponudile najboljše podlage za vzpon po Žagarjevem grabnu, zato smo ponižno sprejeli odločitev da se na Vogel povzpnemo z gondolo. Sledil je prijeten spoznavni večer v dobri družbi načelnika, vodnje letošnje alpinistične šole in šestih tečajnikov.

Sobota je bila namenjena zimski tehniki. Pridružila se nam je še sedma tečajnica. Na pot smo se nekateri podali s smučmi nekateri pa peš. Skupaj smo se spoznali z osnovami reševanja izpod plazov, preizkusili smo gibanje z derezami in potrenirali ustavljanje s cepinom. Naredili smo sidrišča v snegu in preizkusili spust na gobo ter opravili gibanje naveze v zimskih razmerah. Večer je minil v kulinaričnih podvigih in turnirju enke.

Ker smo v soboto opravili vse kar smo imeli v načrtih smo jo izkoristili za dvojno dozo kave in turnosmučarsko turo na Šijo. Razmere se bile ravno pravšnje da smo lahko uporabili srenače in kasneje tudi dereze in cepin. Tako smo utrdili še nekaj dodatnega znanja, ki smo ga pridobili prejšnji dan. Spust nazaj do koče je bil opravljen po smučišču – izognili smo se nekaj kamenja, kljub temu pa je bila to bolj smiselna odločitev saj bi v nasprotnem primeru imeli ledeni slalom med skalami in borovci. Sledilo je še eno kulinarično razvajanje in pakiranje. Tokrat smo se soočili z Žagarjevim grabnom. Prvi klanec je bil še primeren za spust s smučmi nato pa smo nadaljevali peš.

Celoten vikend je bil poučen, pester in obarvan z veliko smeha in dobre hrane 😊